Website ini dibawakan oleh  Roseni  Tel:0103682161 
| Home | BeliKad | Daftar | Soal/Jawab | Hubungi | Pertandingan | Testimonial | Berita | Barangan | List Agen | Upgrade | Video | Login |
Tone Excel : Bisnes Prepaid Program menjana pendapatan secara sambilan


Adakah anda menghadapi masalah kewangan?
Kalau YA kenapa? "Engkau" nak bagi aku duit ke?

Tidak. Saya cuma ingin berkongsi cerita bagaimana saya keluar dari masalah kewangan yang perit yang pernah saya alami dahulu. Itu saje.

Dulu saya sangat ego, saya tidak boleh menerima yang saya gagal dari segi kewangan. Saya pandai, saya ada kerja, saya ada bisnes, saya tak perlukan nasihat sesiapa untuk menyelesaikan masalah kewangan saya. Rupa2nya,
Ego itulah merupakan tembok penghalang terbesar dalam diri saya untuk bergerak dari satu tahap kepada satu darjat yang lebih baik. Disebabkan terlalu fokus mencari duit untuk menyara keluarga, dan hasilnya duit yang dicari tidak pernah cukup, tanpa saya sedari, saya terlepas dan terlupa untuk menikmati hidup ini. Bagaimana kuat sekali pun saya bekerja, saya tetap dapat duit yang sedikit, yang hanya mampu untuk meneruskan kehidupan yang biasa2 saje. Tiada nikmat tetapi keperitaan yang sudah menjadi satu kebiasaan dalam diri.

Dibawah ini saya berikan contoh keperitan hidup, tetapi dah jadi kebiasaan dalam hidup ramai orang.

1. Dulu suka buat budget bulanan setiap kali dapat gaji, tapi sekarang dah takut nak buat budget lagi, kerana takut untuk menerima hakikat yang duit gaji kita, buat macamana budget sekali pun, pasti tak cukup. Jadi biarlah masa yang menentukan nasib kami sekeluarga. Harap2 tiada apa2 berlaku dari kebiasaan bulan ini, tiada roadtax/insuran kereta yang expired, tiada ahli keluarga yg kena sakit teruk2, tiada eksiden terlanggar belakang bontot kereta orang, tiada panggilan telefon dari bank datang secara mengejut, tiada mak/abah atau adik beradik datang nak pinjam duit. Kalau ini senarionya, terimalah hakikat yang kita ada masalah kewangan.

2. Bagi duit dekat mak/bapak, kadang2 ada juga tuang (tak bagi), ada yang tak bagi lansung. Jengok2 mereka jarang2 sekali, sebok bekerja untuk cari duit. Nak jaga mak/bapak ? Jauh disudut hati, kecut perut juga, boleh ke aku nak jaga, aku sibuk bekerja ni. Mulut tak terkeluar cakap yang hati kecil kata "Boleh ke aku jaga, tak menyusahkan ke nanti, macamana, aku bukan banyak duit, aku kerja, nak bagi makan anak bini lagi". Itu pendeharkaan yang tersembunyi dalam hati ramai anak kepada ibubapa mereka. Tiada siapa yang tahu, hanya kita sahaja yang tahu. Semoga kita dilindungi dari lintasan hati tersembunyi sedemikian.
Kalau ini senarionya, terimalah hakikat yang kita ada masalah kewangan.

3.
Dah lama cuba settlekan hutang kad kredit, tapi tak selesai2, jadi kita pun ambil pinjaman pribadi dari bank kerana bercadang untuk settlekan semua hutang lain, biar satu hutang aje dengan bank, senang sikit. Tapi akhirnya, kita dapati hutang kad kredit tak settle, hutang bank pula bertambah. Atau pun, masa mula2 dapat duit pinjaman, semua kredit kad selesai, tapi akhirnya, ambil balik semula kredit kad yang lain, hutang lagi, bertambah dan bertambah. Kalau dah sampai tahap pinjam along, lari kesana sini bersembunyi dari along, ini dah sampai tahap kritikal. Kalau ini senarionya, terimalah hakikat yang kita ada masalah kewangan.

4.
Dulu masa mula2 kawin jarang bergaduh, tapi sekarang sering bergaduh dengan pasangan hidup kita, dan anda dapati punca pertengkaran tersebut berpunca dari masalah kekurangan duit. Dulu seorang bekerja untuk menyara keluarga, tapi sekarang ini, isteri terpaksa bekerja. Dulu isteri banyak masa bersembang dengan suami, sekarang masa isteri di pejabat jauh lebih banyak dengan boss ditempat kerja berbanding dengan suami di rumah. Memanglah, dulu isteri tak kerja. Dulu banyak masa untuk anak2, sekarang dah tak ada masa, itu pun hujung minggu. Pergi jalan2 bercuti pun, kena tunggu cuti sekolah, itu pun kalau ada budget. Kalau ini senarionya, terimalah hakikat yang kita ada masalah kewangan.

5. 
Bila anda sering menekankan bab berjimat, itu jimat, ini jimat, sehinggakan anak nak melanjutkan pelajaran ke universiti pun, anda tersedik dalam hati, aku rasa tak mampu nak menyekolahkan anak sehingga ke universiti. Bila suami/isteri/anak sakit kritikal, kita tak bawa ke hospital pakar, kita lebih suka bawa jumpa tok bomoh, atau untuk dapatkan air jampi itu dan ini, pasal nak jimat. Anda nak sangat beli sesuatu barang, tapi anda terpaksa fikir berkali2 atau sudah berkali2 tertangguh nak beli. Anak anda ingin beli sesuatu yang agak mahal sikit, tapi disebabkan tak cukup duit, anda beri nasihat sebegini, "Buat apa beli benda tu, kan membazir je", sebenarnya anda tahu yang anda sedang berbohong. Kalau ini senarionya, terimalah hakikat yang kita ada masalah kewangan.

6. Umur dah masuk 40 tahun, tapi duit simpanan dalam bank tak sampai RM5,000. (Jangan kira EPF, lambat lagi nak dapat, itu pun kalau ada). Kalau umur 40 tahun, baru ada simpanan RM5,000, kita kena terima hakikat yang kita bila umur 80 tahun baru ada simpanan RM10,000. Bila umur 120 tahun baru ada RM15,000. Bila umur 160 tahun baru ada RM20,000.
Bila umur 200 tahun baru ada RM20,000. Kalau ini senarionya, terimalah hakikat yang kita ada masalah kewangan.

7. Anda benci sekali dengan kerja anda, anda benci sekali dengan boss anda. Teruk kena maki pun anda tetap kerja disitu.
Kalau ini senarionya, terimalah hakikat yang kita ada masalah kewangan.

Anda ingin keluar dari masalah kewangan seperti ini?
Kalau YA teruskan bacaan website ini, kerana
nanti saya akan kongsikan bagaimana saya keluar dari kemelut masalah kewangan tersebut dengan satu cara yang pasti anda sendiri akan terkejut, kerana caranya terlalu mudah, modalnya terlalu kecil, lesen meniaganya sudah berada ditangan cuma belum digunakan lagi dan semua orang boleh melakukannya. Tetapi soalannya, kenapa tak ramai yang berjaya keluar dari kemulut kewangan jika sudah ada cara mudah tersebut?

Jawapannya kerana EGO. Ego lah yang memenjarakan kita selama ini untuk menikmati keindahan hidup yang Tuhan kurniakan dimuka bumi ini. Ego lah yang menyebabkan syaitan terkeluar dari kenikmatan tersebut. Ego lah tahap pengukur darjat manusia.

Mungkin kita tidak sedar, sebab kita rasa kita telah berusaha bersungguh-sungguh untuk menyelesaikan masalah kewangan kita, kita sangat rajin bekerja, tetapi 'belum ada rezeki lagi'. Mungkin anda betul, anda belum bertemu jalan sahaja lagi. Tetapi hakikatnya, anda tidak akan bertemu jalan tersebut, jika anda tidak mahu mencari.
Doktor tidak dapat mengubati pesakit yang tidak mahu datang ke hospital untuk berubat. Cikgu tidak boleh mengajar murid yang tidak mahu pergi sekolah. Seseorang tidak boleh dibantu kalau dia sendiri tidak mahu dibantu. Kesedaran tidak akan datang kepada sesiapa yang awal2 lagi sudah menutup pintu hati untuk mengetahui sesuatu kebenaran. Anda tidak akan berubah jika anda sendiri tidak mahu berubah.


Anda akan sentiasa dapat seperti biasa yang anda dapat,
kalau anda buat perkara yang seperti biasa anda buat.



Disini saya ingin kongsikan kepada anda satu cara, yang saya gunakan untuk mengeluarkan diri saya dari masalah kewangan. Caranya adalah dengan menjalankan PERNIAGAAN dan perniagaan yang paling sesuai ketika itu, dengan tidak memerlukan modal yang besar, dengan tidak memerlukan saya berhenti kerja, dengan tidak perlu membuka kedai, tidak perlu ambil lesen dengan majlis bandaran, tidak perlu buat pinjaman bank, tidak perlu buat kertas kerja, tidak perlu menggunakan tenaga pekerja, tetapi mempunyai perancangan perniagaan yang baik, tidak ada resiko seperti perniagaan yang lain, mempunyai potensi yang besar, mempunyai market yang luas, dan yang ada pada tahun 2010 ketika itu, yang ada dalam radar pengesanan saya, hanyalah perniagaan networking Tone Excel. Semasa saya memula perniagaan ini, saya langsung tiada kenderaan, motor pun tak ada. Baru lepas berhenti kerja. Baru lepas mengalami trauma rumah tangga, apa pun tak ada. Tetapi setiap kejadian terlalu besar hikmatnya yang kita tidak lihat diawal kemunculannya. Ramai yang beranggapan, malapetaka adalah malapetaka, tetapi apabila masa berlalu, barulah kita menyebut, baik nasib Tuhan uji saya dahulu dengan perkara ini dan itu, menyebabkan aku menjadi hari ini. Syukur.

Oleh itu rakan2 semua, sesiapa sahaja yang mahu berubah, dari susah kepada senang, dari kesempitan kepada keselesaan kewangan, marilah kita sama2 menjalankan perniagaan Tone Excel ini.




Inilah wajah rakan2 yang telah berjaya mengubah kehidupan mereka kepada kebebasan kewangan. Ini merupakan beberapa contoh rakan2 daripada ratusan ribu rakan2 yang tak mampu saya sebutkan namanya satu persatu. Ada boleh klik diwajah mereka untuk mendengar sendiri pandangan mereka tentang perniagaan ini.


Ini contoh2 komisyen yang diperolehi oleh salah seorang rakan kami, cuba lihat tu, tiap2 bulan beliau menerima komisyen dari Tone Excel sehingga kehari ini.



Saya cadangkan anda lihat video ini terlebih dahulu:


p/s: (Disebabkan video ini agak lama, terdapat beberapa data yang masih menggunakan maklumat lama,
seperti harga simkad sekarang sudah menjadi RM90, calling rate sudah menjadi 28 sen/min)


Kelebihan menjalankan perniagaan Tone Excel ini:

1. Setelah beberapa ketika anda mengembangkan perniagaan ini, downline anda akan bertambah ramai, sampai satu ketika anda berhenti menaja orang baru, bulan hadapan komisyen tetap akan dapat sebab semua orang akan tetap topup handphone mereka. Anda akan merasa ia adalah pencen bulanan, malah lebih baik dari pencen, kerana mungkin anda berhenti menaja, tetapi network anda mungkin tidak. Bukan hanya anda mendapat pencen, tetapi pencen ini pasti akan lebih meningkat walau pun anda sudah berhenti menaja orang lain. Mungkin sesuatu yang tidak diingini berlaku, seperti anda jatuh sakit (semoga kita sentiasa di pelihara oelh Tuhan), anda tidak boleh bekerja lagi, apakah yang anda harapkan ketika itu. Gaji? Dapat ke gaji kalau dah tak boleh kerja? Waktu itu anda akan merasakan yang Tone Excel sesuatu yang amat besar dalam kehidupan anda. Waktu itu anda rasakan ia sebagai satu usaha yang menyelamatkan ketika anda dalam kesusahan. Pasti waktu itu, tiada ego lagi, kerana bantuan kewangan seperti ini yang akan membantu anda dan sekeluarga untuk makan ketika susah nanti.

2. Semua komisyen yang kita perolehi didalam Tone Excel ini, boleh diwariskan kepada suami, isteri, anak, cucu, cicit dan seterusnya jika terjadi apa2 kepada kita. Apa yang anda lakukan dalam bisnes Tone Excel ini bukan semata2 untuk diri anda sendiri, tetapi persiapan untuk tujuh keturunan kita dimasa hadapan. Mungkin dalam 5 tahun bisnes ToneExcel ini belum ada bukti sesiapa yang makan hasilnya sehingga 7 keturunan, tetapi sudah ramai ibubapa yang mendapat komisyen dari ToneExcel atas hasil usaha arwah anak mereka dahulu. Ada isteri yang sehingga hari ini masih mendapat komisyen dari ToneExcel atas usaha arwah suami mereka. Ramai anak2 ToneExcel yang melanjutkan pelajaran keperingkat universiti 100% menggunakan duit komisyen dari ToneExcel bapa mereka.

Ini kelebihan yang kami dapat dalam menjalankan perniagaan ToneExcel, dan sebab itu saya benarnya ingin menyampaikan kelebihan ini kepada ramai orang lain, kerana saya amat simpati, ramai orang diluar sana setiap hari mengeluh pasal kekurangan duit, mereka bekerja bagai nak rak untuk mencukupkan duit yang tak pernah cukup. Berusaha bermati matian untuk memenuhi tangguh jawab menyara keluarga, dan disini pula kami telah jumpa cara yang mudah untuk menambahkan kewangan, dengan hanya bermodalkan RM90 dan sebuah HAND PHONE, tetapi ramai yang tidak mahu ambil tahu, mereka bukan menolak, tetapi tidak mahu walau sekadar untuk ambil tahu tentang bisnes ini.

Jangan anda berfikir, yang saya mengajak anda buat bisnes ini kerana saya nak dapat untung, tidak sama sekali, kalau anda tidak mahu buat bisnes ini, saya dah bertemu dengan ramai orang yang mahu buat bisnes ini dahulu. Sehingga kini saya masih dapat komisyen dari Tone Excel. Ada sabahagian dari kami dah pun berhenti kerja dari kerja sebelum ini. Hingga hari ini kami dah dapat untung dari usaha dahulu, dan keuntungan itu terus kami nikmati hingga hari ini.

Tetapi tidak dapat dielakkan, walaupun saya hanya berkongsi, jika anda buat bisnes ini, memang hasilnya saya akan dapat untung. Contonya anda mendidik anak dengan cara terbaik dan bersungguh2, bukan kerana anda ingin anak besar nanti mesti beri duit kepada anda setiap bulan. Kita tidak pernah berniat sedemikian, tetapi, bila anak besar setelah mendapat didikan sempurna, jadi orang baik, jadi orang berjaya, jawatan tinggi, pasti mereka menjaga kita, beri kita duit setiap bulan, walau pun kita cakap tak mahu, mereka tetapi bagi, kerana itulah hasilnya yang tidak dapat dielakkan.

Diharap coretan ini dapat mengajak anda dan rakan2 yang lain untuk keluar dari beban kewangan selama-lamanya.

Jika anda ingin berbual dengan saya sila call no. dibawah ini, jangan SMS, saya jarang jawab SMS, call sahaja.

Terima Kasih
Daripada:
Roseni
Tel:0103682161
Email:mrb.servis@gmail.com

Maklumat Asas Mengenai Simkad ToneExcel.

* Harga sekeping Simkad ToneExcel ini adalah RM90 (didalamnya terdapat topup RM30)

* Talian yang digunakan adalah talian TuneTalk
(Dimilik oleh TuneGroup dan juga Celcom)

* Kadar panggilan seminit adalah 28 sen, SMS 10 sen.

* Untuk data pakage, RM42 sebulan (1 Gb) - Utk penerangan lanjut tentang data pakage ini boleh hubungi 010-5333 969

Contoh Simkad

Penerangan lanjut kelebihan sebagai pengguna simkad ToneExcel.


Dimana ada jual topup, disitu ada jual topup TuneTalk.
Topup untuk prepaid TuneTalk ini, ada dijual di seluruh Malaysia. Kalau tak percaya, anda boleh pergi ke mana-mana kedai yang menjual topup berhampiran rumah anda, atau 7eleven, atau station minyak dan tanya samada mereka ada jual topup TuneTalk atau tidak. Jangan tanya Topup ToneExcel, tanya topup TuneTalk. Kalau sesiapa yang tahu internet dan ada maybank2u atau cimb click, cuba topup melalui online, tengok ada ke tidak topup tunetalk. Kalau ada, habis cerita. Kalau anda pengguna cimbclick atau paypal, anda boleh buat autotopup.

Topup tunetalk ada dijual di mana-mana diseluruh Malaysia. Anda boleh topup RM3, RM5, RM10, RM50, RM80, RM100 atau RM300. Senang kata, apa jua nilai yang ingin anda topup, ada dijual di luar sana.

Tapi kalau nak topup, beli kat kedai ke atau secara online, saya cadangkan anda topup RM30 atau RM50, sebab kalau topup RM30, anda akan dapat RM40 (maksudnya mereka beri extra RM10), kalau topup RM50 anda akan dapat RM70
(maksudnya mereka beri extra RM20).

Terdapat 2 jenis duit/komisyen yang anda akan perolehi sekiranya menjadi pengedar simkad ToneExcel iaitu:

i. FastTrack Bonus

Jika anda berjaya menjual kepada seorang pelanggan, anda akan mendapat upah sebanyak RM20 yang dibayar oleh ToneExcel ke dalam akaun bank anda.

Itu kalau seorang, kalau anda jual kepada 10 orang, anda akan dapat RM200. Kalau anda jual kepada 100 orang, anda akan dapat RM2,000. Kalau anda boleh jual kepada 1000 orang, anda akan dapat RM20,000.00.

Setiap seorang yang anda sendiri taja, anda akan diberikan komisyen RM20 dan anda boleh taja seberapa ramai yang anda suka, tiada limit.

Bonus akan dimasukkan kedalam bank anda dua kali sebulan. Contohnya,  jika anda menaja dari 1-15hb, bonus akan dibayar pada hujung bulan. Jika anda menaja dari 16-31hb, bonus akan dibayar terus ke dalam akaun bank anda pada 12hb berikutnya. Setiap pembayaran bonus akan ditolak RM3 untuk kos pengurusan. Itu adalah keuntungan pertama sebagai agen penjual simkad ini.

ii. Komisyen Topup

Keuntungan kedua, ada lagi yang lebih baik dari fast track bonus, anda bukan sahaja mendapat keuntungan RM20 seorang, tetapi setiap kali mereka topup, anda dapat lagi komisyen sehingga 6%.

Jangan lupa, mereka boleh topup di mana-mana kedai sekali pun, seolah-olah semua kedai di seluruh Malaysia tersebut jadi kedai anda. Bukannya mereka topup dengan anda. Mereka tak perlu jumpa anda kerana anda bukan penjual topup. Tetapi, setiap kali mereka topup di kedai, anda akan dapat komisyen di rumah. He he he, ini namanya duduk rumah dapat duit. Seolah-olah keseluruhan kedai yang menjual topup handphone di Malaysia ini adalah kedai milik anda. Setiap pelanggan anda boleh topup di mana-mana, ToneExcel akan mengambil komisyen tersebut dan secara automatik komisyen tersebut dimasukkan terus kedalam bank anda setiap 21hb. Dah kira macam gaji kedua atau pun pencen. Bukankah itu sangat hebat!

Anda bayangkan, jika pelanggan anda tadi guna simkad tersebut selama 10 tahun, maka selama itulah anda akan dapat komisyen topup daripadanya setiap bulan. Lagi satu, agak2 berapa lama kita akan pakai handphone, ramai yang kata, kita pakai handphone sampai mati tuan.

Cuba lihat contoh dibawah ini:
 


Katakanlah, sekiranya anda (U) dapat menjual simkad kepada 3 orang sahaja, (anda boleh menjual seberapa ramai yang anda mampu, bukan 3 sahaja) A,B dan C, ia dipanggil Level-1. Pertama anda akan mendapat Fast track bonus sebanyak RM20x3=RM60.

Komisyen topup pula, setiap kali ABC topup anda akan mendapat 6%. Contohnya, jika A topup di kedai sebanyak RM10, anda duduk dirumah dapat 60 sen.

Sekiranya A dapat menjual  simkad tersebut kepada 5 orang, D,E,F,G dan H, ia dipangil Level-2. Jika D topup sebanyak RM10 sahaja di kedai, A akan dapat 60 sen, anda tak pasal-pasal dapat 30 sen, sedangkan anda sendiri tak kenal siapa D. Siapa sahaja di Level-2 anda topup, anda akan dapat 3%.

Sekiranya G menjual simcard kepada 3 orang sahaja, K,L dan M, ia dipanggil Level-3. Jika M topup RM10 di kedai, G akan dapat 60 sen, A akan dapat 30 sen, anda tak pasal-pasal dapat RM1.10. Sebab, sesiapa sahaja di Level-3 anda topup, anda akan dapat 11%.

Jangan tanya saya kenapa Level-3 dapat lebih besar sehingga 11%. Itu strategi syarikat. Kita tak perlu ambil tahu. Tetapi yang lebih penting, ToneExcel tidak pernah menipu kita dari segi pembayaran komisyen selama 4 tahun kewujudan mereka.

Anda akan dapat komisyen hingga ke Level-3 sahaja, tetapi setiap level adalah infinity. Maksudnya di Level-1, anda boleh menaja seberapa ramai yang anda mampu. Saya sendiri hanya ada 400 orang di Level-1, itu pun saya menaja selama 2 tahun. Level-2 dan level-3 tak tahu berapa ramai. Itu pun dah boleh merasa total komisyen lebih RM200,000 tiap-tiap bulan. Siapa nak bagi tuan, 2 tahun kerja penat-penat menaja sehingga 400 orang, lepas tu, kita relaks sahaja menerima komisyen setiap bulan, kerana setiap bulan orang topup. Mana ada kerja, kalau kita berhenti majikan nak teruskan bayar gaji. Dan juga, jika kita meninggal dunia, komisyen ini juga akan tetap terus dibayar kepada waris kita, selagi ada orang topup handphone mereka. (Ada ke orang tak topup handphone mereka?).

Soalannya, adakah ia sangat berbaloi? Jawapannya sangat2 berbaloi, kerana ia mengubah terus kehidupan kami sekeluarga. Daripada hidup dibelengu hutang, sekarang tiada hutang langsung. Dulu hidup pergi kerja pagi, balik petang, dapat gaji bayar hutang, sekarang tak payah kerja, tak payah berhutang lagi. Kalau itulah nilai yang akan kita perolehi, anda pilih nak kerja 2 tahun atau 200 tahun, umur pun tak sampai banyak tu.

Syarat untuk mendapat komisyen topup sebanyak 6%, 3% dan 11% adalah, anda sendiri sebagai pengguna hendaklah top up lebih besar daripada RM20 setiap bulan. Jika anda top up kurang daripada RM20, anda tidak layak untuk mendapat komisyen topup pada bulan tersebut. Maksudnya di sini, sekiranya anda sudah ada downline, apabila mereka to up, anda tidak akan dapat apa-apa komisyen pada bulan tersebut. Tapi jika bulan depannya ada topup sendiri topup lebih dari RM20 sebulan, maka komsiyen akan dimasukkan kedalam bank anda untuk bulan tersebut.

Sekiranya anda sendiri topup lebih daripada RM60, peratusan komisyen top up anda juga akan berubah. Bukan lagi 6%, 3%, 11% tetapi ia menjadi 10%, 3%, 13%. Iaitu Level-1 menjadi 10%, Level-2 tetap 3% dan Level-3 menjadi 13%. Banyak tu....

Komisyen-komisyen ini akan dimasukkan ke dalam akaun bank anda setiap 21hb bulan berikutnya. Asalkan komisyen tersebut melebihi RM30, ToneExcel akan tranfer  ke akaun anda, jika tak cukup, mereka akan simpan dan dibawa ke bulan hadapannya.

Lihat satu contoh di sini:
Apa akan terjadi jika anda berjaya menaja 10 orang di Level-1, dan Level-1 anda juga berjaya menaja 10 orang setiap seorang di Level-2 dan Level-2 anda juga berjaya menaja 10 orang setiap seorang di Level-3. Anggapkan setiap seorang to up RM50 setiap bulan. (Saya ambil contoh RM50 ini bukan apa, memanglah syarat minima topup RM20, tetapi jangan lupa syarat minima untuk kelayakkan insuran adalah RM50, jadi senang kita ambil contoh RM50, bonus layak, insuran pun layak).

Level-1     10 x RM50 x 6% = RM30
Level-2     10 x 10 x RM50 x 3% = RM150
Level-3     10 x 10 x 10 x RM50 x 11% = RM5500
Total RM 5680

Bulan tersebut anda akan mendapat RM5680. Siapa nak bagi... tak cukup ke kalau sebanyak itu dapat duit sampingan untuk tambahkan gaji kita, saya rasa dalam hati kita ramai yg kata, banyak tu. Tapi yang penting, agak-agaknya lah, bulan depan mereka akan topup lagi tak? Jawapannya pasti YA. Dan ini bermakna, bulan depannya anda akan dapat komisyen lagi, itulah yang akan terjadi kepada saya setiap bulan. Tiap-tiap bulan dapat komisyen. Kerja sekali, komisyen berkali-kali.

Cara ToneExcel Membayar Komisyen Terus KeAkaun ANDA.

Maklumat Pembayaran Komisyen di Program ToneExcel:

1. FastTrack Bonus: Setiap seorang yang anda sendiri taja, anda akan diberikan bonus RM20 dan anda boleh taja seberapa ramai yang anda suka, tiada limit. Jika anda menaja dari 1-15hb, bonus akan dibayar pada hujung bulan, jika anda menaja dari 16-31hb, bonus akan dibayar pada 11hb berikutnya. Setiap pembayaran bonus akan di tolak RM3 untuk kos pengurusan.

2. Komisyen Top-up: Setiap orang yang anda taja sendiri, dipanggil Level-1, dan sesiapa yang ditaja oleh Level-1 dipanggil Level-2, begitulah seterusnya. ToneExcel membayar komisyen setiap kali mereka topup sehingga Level-3 dan setiap level adalah infinity. Komisyen topup dari 1-31hb akan dibayar pada 21hb berikutnya. Setiap pembayaran bonus akan di tolak RM3 untuk kos pengurusan.

Komisyen yang dibayar kedalam akaun bank anda adalah:
(Jika kita sendiri top-up dari RM20-RM59)
Level-1 sebanyak 6%
Level-2 sebanyak 3%
Level-3 sebanyak 11%

(Jika kita sendiri top-up dari RM60 dan keatas)
Level-1 sebanyak 10%
Level-2 sebanyak 3%
Level-3 sebanyak 13%

Cara terbaik untuk faham adalah dengan melihat video dibawah ini.


MASA untuk bertindak - BERTINDAK SEKARANG.

Jadilah pengguna Simkad ToneExcel sekarang!
Simkad yang membantu menjimatkan duit anda
Simkad yang memberi duit sampingan kepada anda.

Hubungi saya jika anda masih mempunyai apa2 pertanyaan. Anda boleh:

1. Telefon saya terus dan bertanya apa jua soalan mengenai ToneExcel ini.
Nama saya:Roseni
No tel saya:0103682161
No IDP saya:84868



Peringatan: Untuk menghormati sahabat-sahabat yang menggengerak program ToneExcel ini, saya tidak membenarkan iklan-iklan yang menawarkan produk yang sama diruangan chatting ini, seperti Clixster, E-NumX, TonePlus, XoX dan yang sewaktu dengannya. Sekiranya ada yang terlajak memasukinya, saya akan tolong deletekan. Kerjasama semua amat saya hargai.

Untuk panduan, rujukkan dan pertanyaan.
HQ ToneExcel
Nama: Nurul atau Firdaus. Tel:
010-5000 969 atau 010 5333 969 atau 010 772 7587 atau 03-90543809
Fax: 03-90540278

Email: info@toneexcel.com
Waktu Bekerja: Isnin hingg Jumaat Jam: 9 pg - 6 ptg
Alamat: B-2-8 & B-3-8, Jalan 3/149/E, Taman Sri Indah,cBangunan Endah Promenade,cBandar Baru Sri Petaling, 57000 Sri Petaling, Kuala Lumpur.
Berkenaan:
Masalah komisyen dan bonus - simkad tidak boleh digunakan - status keahlian - simkad dah expired atau belum -  kegagalan port in - lupa passord website mahu reset semula.
Mengenai web replika dari HQ.
TuneTalk Customer Care
Tel: 010-500 1333

Waktu Bekerja: Isnin hingg Jumaat Jam: 9 pg - 10 mlm
Berkenaan:
1. PUK number
2. kelayakkan insurance
3. Redeem point
4. Masalah teknikal tentang line
Nama:  Abang Ishak Tel: 010-517 3358 atau 010-525 0856
Email: 
toneexceldotbiz@gmail.com
Berkenaan:
1. Masalah penghataran barangan seperti simkad, buku t-shirt dll.
2. Pembetulan pendaftaran seperti tersalah IC.
3. Kehilangan SIMKAD dan penggantian.
Nama:  Data Entry Center
Email:  toneexceldotbiz2@gmail.com
No untuk hantar SMS pendaftaran adalah 014-705 7769
No untuk bercakap dengan DEC adalah:
01115081515
01115091515
01115121515
01115131515
01115141515
Waktu menghubungi DEC:
Setiap Hari.
10 pagi - 11 malam
Waktu hantar SMS pendaftaran: Bila-bila masa sahaja.
Berkenaan:
Selepas 1 jam, sekiranya anda tidak dapat reply SMS, anda boleh menghubungi DEC untuk check status pendaftaran anda.


Bilik bersembang dengan rakan-rakan, anda boleh tanyakan apa jua soalan disini.

 
Mulakan bertindak hari ini.
Dapatkan SIMKAD ToneExcel - Jimat dan Menguntungkan

Langkah 1: Dapatkan SIMKAD ToneExcel ini
Pertama sekali, untuk menyertai program ini, anda perlu mendapatkan simkad ToneExcel terlebih dahulu. Untuk mendapatkan simkad tersebut sila KLIK DISINI

Langkah 2: Cara SMS untuk DAFTAR di Tone Excel.
Apabila anda sudah mendapat simkad ini, anda perlu daftar simkad anda supaya dapat ID dan dapat nombor TuneTalk. KLIK DISINI

Selepas anda mendapat ID dan nombor, maka
Tahniah!
Anda telah menjadi pengguna simkad ToneExcel dan anda sudah boleh mempromosikan kepada orang lain.
Dibawah ini ada beberapa langkah pilihan yang saya amat galakkan untuk anda mengikutinya.



 Apa Yang Perlu Dilakukan Setelah Menjadi Pengguna Simkad ToneExcel ?

1. Dapatkan Web Replika Percuma.
Jika anda suka membuat promosi secara online, anda boleh dapatkan web replika dengan KLIK DISINI

2. Subscribe untuk mendapat perkembangan terkini.
Bahagian yang amat penting: Untuk sentiasa mendapat perkembangan terkini mengenai tunetalk dan toneexcel, pastikan anda berikan nama dan email di borang dibawah ini untuk saya sentiasa dapat memberikan maklumat tersebut terus kedalam email anda. Ramai yang tertinggal didalam perniagaan ToneExcel ini kerana terlupa untuk mengisikan nama dan email didalam borang dibawah ini. Dengan mengisi borang dibawah ini juga boleh menyebabkan downline anda mempu bergerak sendiri dan mampu berdikari, tanpa perlu bantuan anda menjaga mereka.

Name
Email
3. Sertai beberapa group facebook untuk membantu anda dari segala segi.
a. Sekiranya anda mempunyai masalah dalam mengembangkan bisnes ini, anda boleh bertanya apa jua soalan mengenai ToneExcel. Group ini hanya untuk ahli/pengguna ToneExcel sahaja. Klik Disini

b. Untuk mendapatkan perkembangan terkini di ToneExcel melalui facebook, join group ini. Klik Disini

c. Untuk mempromosikan website anda, anda juga boleh promotekan didalam group ini. Klik Disini
 
4. Pelajari Teknik SMA untuk meningkatkan komisyen anda.
Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang cara yang digunakan dalam SMA untuk meningkatkan komisyen anda ke tahap optimum didalam program toneexcel sila, anda boleh masukkan nama dan email didalam website ini, Klik Disini

| Home | BeliKad | Daftar | Soal/Jawab | Hubungi | Pertandingan | Testimonial | Berita | Barangan | List Agen | Upgrade | Video | Login |