Perkongsian Kewangan


Kerja sampingan yg mudah untuk
tingkatkan kewangan anda.


Dibawakan oleh Fahmi Samuni (broFami)
Tel: 01115089303
Oktober 2017

buat_duit_dari_rumah
Mendapatkan wang tidak semestinya terhenti kepada gaji anda sahaja.

Tidak ada cara terbaik daripada mempelajari cara mendapatkan wang tambahan selain daripada mempelajarinya daripada orang yang benar-benar telah berjaya melakukannya. Jadi baca kisah benar ini yang dibawakan kepada anda.

Kisah seorang pekerja kilang yang berjaya mengubah kehidupannya dengan satu bisnes yang mudah.

Tone Excel Nama saya Mazelan Abas berasal dari Johor dan sekarang menetap di Shah Alam. Saya seperti orang lain juga yang sentiasa berusaha untuk menambahkan pendapatan. Dulu saya bekerja sebagai pekerja kilang.

Pada tahun 27 hb Julai 2010, saya menjalankan satu bisnes sampingan yang dipanggil bisnes Tone Excel. Kerjanya hanyalah menjual simkad toneexcel secara sampingan kepada ahli keluarga dan rakan2.

Hari pertama saya sertai terus saya mempromosikan pada isteri, anak2 dan rakan2 rapat saya. Bulan depannya saya terkejut kerana saya mendapat komisyen yang pertama iaitu lebih kurang RM60.

Bulan kedua ia meningkat menjadi lebih kepada RM500, dan ianya sungguh mengembirakan saya bila setiap bulan ia semakin menaik dan menaik. Sehingga kehari ini saya masih lagi mendapat komisyen dari toneexcel ini.

Saya memang menjangkakan dengan bisnes sebegini saya akan mendapat komisyen tak bayak sikit, tetapi saya langsung tidak menjangkakan yang ia boleh dapat sampai macam ni banyak.

buat_duit_dari_rumah
Dari situlah hidup saya berubah. Dulunya saya seorang yang sibuk bekerja sepanjang masa, berpuluh tahun bekerja, langsung tak boleh beli rumah sendiri, asyik menyewa sepanjang masa. Kerja berpuluh tahun tapi tetap tiada duit simpanan kecuali KWSP. Dari seorang yang hidup sentiasa dikelilingi dengan hutang, hutang dengan rakan2, dengan saudara mara, dengan bank, kredit kad, personal loan, dan macam2 lagi hutang.

Akhirnya dalam tempoh 3 tahun menjalankan bisnes ini, dapatlah saya menyelesaikan kesemua hutang yang ada, hidup dengan hutang sifar, dapat juga merasa beli kereta BMW, dapat juga merasa beli beberapa buah rumah dan tanah. Semuanya saya beli dengan harga tunai. Saya berazam untuk tidak mahu berhutang lagi.
buat_duit_dari_rumah
Sekarang ini juga saya membayar income tax lebih daripada RM64,000 setiap dua bulan, tax keatas komisyen bulanan yang saya perolehi daripada toneexcel. Anda boleh kira sendiri berapa komisyen bulanan yang saya dapat.

Semuanya itu hasil daripada rezeki yang Tuhan berikan melalui bisnes ToneExcel ini.

buat_duit_dari_rumah
Kalau anda sukar untuk mempercayainya, sebenarnya, saya juga sukar untuk mempercayainya diperingkat awal. Tapi saya sekarang bersyukur dan menerima hakikat yang kehidupan saya telah Tuhan ubah melalui satu bisnes yang boleh dikatakan tiada standard, tidak dipandang oleh ramai orang, hanyalah sebagai penjual simkad jalanan.

Dulu pada peringkat awal ketika saya menjual simkad ini sebagai bisnes sampingan, ramai yang mentertawakan, ramai yang menasihatkan untuk fokus kepada kerja sahaja, ramai yang langsung tak pandang walaupun sebelah mata.

Ada yang kata 'engkau buatlah dahulu mazelan, bila dah kaya nanti datang lah semula'
Ada yang kata 'ini bisnes paling lama pun setahun, lepas tu bungkus la dia'.
Ada yang kata 'tak ada bisnes lain ke nak buat, entah apa2 bisnes la yang engkau buat ni'

Tapi itu cerita dulu. Sekarang ramai pula yang datang, ada yang datang nak pinjam duit, ada yang datang nak minta sumbangan, ada yang datang nak minta derma, tapi yang sedihnya tiada siapa yang datang dan beritahu nak buat bisnes toneexcel ini.

Jadi jika anda ingin mencari duit extra untuk tambah2 gaji yang sedia ada, saya amat galakkan yang anda sertai bisnes toneexcel ini. Ia sangat berbaloi-baloi.

Sekarang ini saya sudah 7 tahun menjalankan bisnes toneexcel ini dan saya dapati ToneExcel tidak pernah gagal membayar komisyen tersebut setiap bulan.

buat_duit_dari_rumah Saya dapati bukan saya seorang yang menerima komisyen yang banyak seperti ini.

Tone Excel Contohnya seperti seorang sahabat saya Hamka Marsaling, menetap di Kota Kinabalu Sabah. Dahulunya hanyalah seorang Mat Dispatch, terpaksa bekerja menghantar surat kepada 3 buah kompani. Pergi pagi balik malam, semata-mata untuk mendapatkan gaji sebanyak RM1,800.

Mula2 dia menjalankan bisnes toneexcel sebagai bisnes sampingan sahaja. Selepas 3 tahun, komisyen beliau mencecah sehingga RM40,000 sebulan, dan ketika itulah dia meninggalkan kerja sebagai mat dispatch dan mula menjadi pengganggur bergaji tinggi. Kehidupan beliau berubah selepas itu hanya disebabkan bisnes sen-sen sebagai penjual simkad toneexcel.

Tone Excel Contoh kedua, Hafiz Mat Arif, seorang anak muda yang menjalankan bisnes toneexcel ini ketika masih lagi bergelar sebagai seorang pelajar. Bila beliau menamatkan pengajian dan mendapat ijazah, komisyen daripada toneexcel yang beliau perolehi sudah pun melebihi RM35,000 setiap bulan. Maka jadilah beliau seorang pelajar yang menganggur dan tidak bekerja sehingga kehari ini.

Dan banyak lagi contoh2 kejayaan yang boleh saya berikan, cumanya nanti tak muat buku ini jika saya menulis kesemuanya.

Pada pemerhatian saya, ToneExcel ini merupakan satu bisnes yang boleh dijalankan oleh sesiapa sahaja tanpa mengambil kira latar belakang pelajarannya. Sebab itu saya menulis buku ini kerana benar2 ingin mengajak dan berkongsi kepada anda bagaimana anda juga boleh mencapai apa yang saya capai.

Kecualilah anda seorang yang memang sudah memang banyak duit, hidup tiada hutang, pendapatan tetap pun sudah lebih daripada mencukupi, jadi buku ini memang tidak sesuai untuk anda.

Tetapi jika anda tergolong dalam golongan orang yang sebaliknya, saya cadangkan anda suka atau tidak, bacalah buku ini sampai habis dan selepas itu bertindaklah.

Sebab, jika anda tergolong dalam golongan orang yang sentiasa mengharungi kehidupan dalam kepayahan kerana masalah kewangan, sudah berbagai-bagai usaha dilakukan untuk menambahkan kewangan, dah banyak duit habis dan kerugian dalam macam2 bisnes semata2 atas niat untuk meningkatkan sumber kewangan diri sendiri dan keluarga, tetapi semuanya gagal, tiada salahnya jika anda meletakkan sedikit keyakinan pada kisah dan pengalaman saya ini.

Ini kerana, jika anda susah, anda kesempitan kewangan, ibu bapa sakit, anak sakit, susu anak habis, beras habis, roadtax insuran mati, loan kereta, loan rumah, duit sewa rumah, hutang keliing pinggang, saya nak tanya, siapa yang kena selesaikan? Ada sesiapa yang datang membantu anda? Ada sesiapa yang bermurah hati sentiasa bagi duit kepada anda? Jawapannya, tiada, anda sendiri kena berusaha, berubah dan menyelesaikan masalah anda sendiri.

Saya bukan memberi penyelesaian kepada anda, tetapi hanya memberi cadangan sahaja. Anda nak buat bisnes ini atau tidak, semuanya bergantung pada diri anda sendiri. Kerana bila anda susah, saya tidak akan datang untuk bantu anda. Anda sendiri yang kena selesaikan.

Tetapi jika anda rasa terbuka hati untuk mencuba buat bisnes toneexcel ini, sila hubungi rakan2 anda memberikan buku/website ini kepada anda. Dan mulakan bisnes toneexcel ini. Ia benar2 menjadi asebab saya berjaya keluar dari kemelut kesempitan kewangan, mudah2an anda juga akan merasakan apa yang saya rasakan hari ini.

(Yang membawakan website ini kepada anda adalah Fahmi Samuni (broFami) dan nombor h/p adalah 01115089303 )

Disini saya kongsikan secara ringkas tentang bisnes toneexcel yang saya sertai ini.

Tone Excel Produknya adalah simkad toneexcel. Simkad untuk telefon anda.

Cara toneexcel memberi komisyen kepada saya adalah apabila saya berjaya menjual simkad ini kepada orang lain, saya akan mendapat upah sebanyak RM15 dan saya juga akan mendapat komisyen sebanyak 6% setiap kali pengguna tersebut topup handphone mereka.

Tone Excel Teknik promosi yang saya gunakan hanyalah dengan memberikan buku penerangan tentang bisnes toneexcel kepada mereka. Biasanya mereka akan datang semula kepada saya untuk menjadi pengguna simkad toneexcel ini.

Jadi jika saya ingin dapatkan lebih ramai pelanggan, maka saya sebarkan lebih banyak buku promosi tersebut. Daripada situlah komisyen saya meningkat dan meningkat dan meningkat setiap bulan. Hingga mencapai tahap yang tak masuk akal dan langsung tidak terfikir ia akan meningkat sebanyak itu.

Bagi saya, saya belum pernah jumpa bisnes yang semudah ini, selumayan ini, amat2 rugi jika anda tidak mencubanya terlebih dahulu. Terima Kasih.

Pengenalan tentang bisnes Tone Excel

Tone Excel Simkad tone excel menggunakan topup dari tune talk. TuneTalk dimiliki oleh TuneGroup (yang mengandungi Air Asia dan Tune Hotel) dan juga sebahagiannya dimiliki oleh Celcom. Jadi dimana ada celcom disitu ada talian ToneExcel.

Diantara kelebihan yang diberikan sebagai pengguna simkad toneexcel ini adalah:

Pertama:
Anda akan diberikan perlindungan insuran kemalangan (PA) dari Etiqa Takaful sehingga RM50,000. Siapa nak bagi tuan/puan sekelian? Syaratnya hanyalah topup RM50 setiap bulan. Kita dapat perlindungan insuran tersebut secara percuma. Bukannya kita perlu bayar apa2 primium lagi setiap bulan.

toneexcel.biz Gambar diatas diambil ketika penyerahan cek insuran oleh CEO ToneExcel, Tuan Syed Kamaruzaman kepada ibu Allahyarham Mohd Zaini dari Sik, Kedah yang meninggal disebabkan kemalangan.

Kedua:
Anda boleh kekalkan no lama kedalam simkad TuneTalk ini. Mungkin ada sedang pakai nombor talipon dari telco yang lain, dan anda sangat sayang nombor tersebut. Anda boleh kekalkan no tersebut kedalam simkad ToneExcel ini, asalkan no lama itu didaftarkan dengan IC/passport anda.

Ketiga:
Anda boleh top-up dimana2 kedai yang jual topup di seluruh Malaysia dan juga secara online. Walaupun topup TuneTalk masih baru berbanding dengan telco yang lain, tetapi kemudahan untuk mendapatkan Topup adalah setaraf dengan mereka. Anda boleh dapatkan topup untuk TuneTalk disemua kedai2 yang menjual topup diseluruh Malaysia termasuk didalam maybank2u dan CIMBClicks.

Keempat:
Anda boleh buat duit dengan simkad ini!
Mari kita mulakan perjalanan bagaimana buat duit extra dengan bisnes toneexcel ini.

Sekiranya anda mempromosikan simkad ini kepada orang lain supaya menjadi pengguna talian ini, anda akan dibayar komisyen yang lumayan. Seorang sahaja dapat anda pujuk menjadi pengguna toneexcel ini, ToneExcel akan memberikan komisyen sebanyak RM15 kepada anda. Kalau anda promote 10 orang anda akan dapat RM150. Kalau anda promote 100 orang anda akan dapat RM1,500. Kalau promote 1000 orang anda akan dapat RM15,000.00. Komisyen ini dipanggil Komisyen Penajaan.

Komisyen tersebut tidak terhenti setakat itu sahaja. Apabila mereka topup pulak, anda dapat lagi komisyen sebanyak 6% daripada jumlah topup mereka. Maknanya jika mereka topup tiap-tiap bulan, maka tiap2 bulanlah anda akan dapat komisyen. Pelanggan yang anda perolehi ini dipanggil level-1 anda.

Untuk topup mereka tak perlu jumpa anda. Mereka boleh topup di mana-mana kedai seluruh Malaysia. Seolah-olah semua kedai topup diseluruh Malaysia tersebut jadi kedai anda. Ini bukan bisnes jual topup. Ini bisnes jual simkad ToneExcel.

Suruh ahli keluarga anda juga tukar kepada simkad ini kerana bila mereka topup anda akan dapat komisyen.
Selama ini pun memang suami/isteri dan anak2 anda pakai handphone juga. Bila mereka top up, anda tak dapat apa-apa pun. Orang lain saja yang makin kaya. Tetapi bila mereka bertukar kepada simkad ToneExcel, setiap kali mereka topup, anda akan dapat 6% komisyen dari nilai topup mereka.

Bukan itu sahaja, bila orang di level-1, sponsor orang lain, mereka akan jadi Level-2 anda dan setiap kali level 2 topup, anda akan dapat 3%. Bila orang di level-2, sponsor orang lain, mereka akan jadi Level-3 anda dan setiap kali level-3 topup, anda akan dapat lagi 11% daripada jumlah topup mereka.

Kesimpulannya:

Komisyen Penajaan:
Anda akan diberikan komisyen sebanyak RM15, sekiranya anda berjaya menjual kepada seorang pelanggan.

toneexcel.biz
Komisyen TopUp:
Anda akan mendapat komisyen sebanyak 6% dari jumlah topup pelanggan anda. (Level-1 anda)

Komisyen TopUp Tambahan:
Anda akan mendapat komisyen sebanyak 3% dari jumlah topup pelanggan anda. (Level-2 anda)
Anda akan mendapat komisyen sebanyak 11% dari jumlah topup pelanggan anda. (Level-3 anda)

Level-1 6% (Komisyen TopUp)
Level-2 3% (Komisyen TopUp tambahan)
Level-3 11% (Komisyen TopUp tambahan) Sehingga 3 level sahaja.

Gambar rajah dibawah ini memudahkan anda memahani tentang komisyen topup.

toneexcel.biz Komisyen Bonus Tahunan.
Anda juga diberi bonus tahunan yang dikira berdasarkan prestasi bulanan anda.

Komisyen Kenaikan Pangkat.
Anda juga berpeluang kenaikkan pangkat dari Normal Agen kepada Junior Center, Service Center dan Branch.
Apabila pangkat dinaikkan bermakna komisyen juga akan dinaikkan.

Anggaran Pendapatan Anda:
Ini contoh komisyen yang mungkin anda perolehi dengan andaian dalam masa 6 bulan anda mendapat hanya 5 orang pelanggan sahaja dan mereka pun mendapat 5 orang pelanggan di setiap level, dengan andaian setiap orang topup hanya RM50 sahaja.
toneexcel.biz

Ini contoh komisyen yang mungkin anda perolehi dengan andaian dalam masa setahun anda mendapat hanya 10 orang pelanggan sahaja dan mereka pun mendapat 10 orang pelanggan di setiap level, dengan andaian setiap orang topup hanya RM50 sahaja.
toneexcel.biz
Soalannya, berapa susah untuk anda mendapatkan 5 orang pelanggan di Level-1 anda dalam masa 6 bulan? Berapa susah untuk anda mendapatkan 10 orang pelanggan di Level-1 anda dalam masa setahun?

Kalau jawapannya susah, ini merupakan tanda-tanda yang anda memang bukan dilahirkan untuk berniaga, teruskan apa yang anda kerjakan sekarang, bisnes tone excel ini tidak sesuai untuk anda.

Anda adalah apa yang anda fikirkan dan anda sentiasa betul tentang itu.

Jika anda fikirkan yang bisnes ini susah, anda betul, memang bisnes ini susah untuk anda. Jika anda fikirkan yang bisnes ini tidak akan berjaya, anda betul, memang bisnes ini tidak akan menjadi untuk anda.

Tetapi, jika anda fikirkan anda boleh berjaya dalam bisnes ini, anda betul, memang anda akan berjaya dalam bisnes ini. Saya nasihatkan anda tulis tarikh hari ini, kerana memang anda akan berjaya dan tarikh hari ini merupakan tarikh keramat yang menjadi tarikh sejarah kejayaan hidup anda.

Sama seperti saya, saya seorang yang pelupa, sering kali saya terlupa tarikh lahir isteri saya, tetapi saya tidak pernah lupa tarikh keramat saya menyertai toneexcel pada 27.7.2010, kerana selepas tarikh tersebut, segala2nya berubah didalam kehidupan saya.

Cara memulakan bisnes ToneExcel

Pertama sekali anda kena beli pakej simkad toneexcel ini pada harga RM100.
Pakej Simkad Tone Excel mengandungi:

  1. Simkad Tone Excel
  2. Buku Panduan Penggunaan Simkad
  3. Buku Panduan Bisnes Tone Excel
  4. Buku Promosi : Kerja sampingan yang mudah untuk Menaikkan Kewangan Anda.
  5. Notis Pemberitahuan : Promosi Terkini.
  6. Certificate Insuran Kemalangan dari Etiqa Takaful
  7. Borang Claim Insuran
  8. Borang Penama Tuntutan insuran.
buat_duit_dari_rumah
Set ini akan datang didalam file khas untuk anda.
buat_duit_dari_rumah

Cara untuk beli pakej simkad ini, anda hanya perlu bank in kan sahaja kemana-mana satu nombor akaun dibawah ini:

CIMB
7017409547 (Mazelan Abas)

MayBank
162526067564 (Mazelan Abas)

BSN
10126-29-00011530-9 (Mazelan Abas)

Bank Islam
03027020659627 (Nor Asiah Karib)

Harga satu pakej simkad RM100 + RM10(Kos Penghantaran) = RM110
Anda boleh beli beberapa pakej simkad yang anda suka, mudah untuk anda menjual kepada orang lain.

Selepas anda bank-in, sila hantarkan maklumat ke nombor 010-5232047 secara whatsapp.
Maklumat yang perlu dihantar: Nama Penuh, alamat penghantaran, gambar slip bank in.

Kami akan menghantar menggunakan pos laju.


Dapatkan Buku Promosi PERCUMA
Tarikh Tuesday 21/11/2017

Jika anda hanya mahu membaca buku promosi terlebih dahulu, anda boleh dapatkan secara PERCUMA.

buat_duit_dari_rumah
Hantarkan message:
'Saya nak Buku Promosi' hantarkan nama penuh dan alamat penuh ke nombor whatsapp 01115089303.

Nanti anda akan dapat secara PERCUMA melalui pos.
Pembelian

1. Set Simkad Tone Excel.

toneexcel.biz

Harga: RM100 + RM10 (kos penghantaran): RM110
Mengandungi:
1. Simkad Tone Excel
2. Buku Panduan Penggunaan Simkad
3. Buku Panduan Bisnes Tone Excel
4. Buku Promosi : Kerja sampingan yang mudah untuk Menaikkan Kewangan Anda.
5. Notis Pemberitahuan : Promosi Terkini.
6. Certificate Insuran Kemalangan dari Etiqa Takaful
7. Borang Claim Insuran
8. Borang Penama Tuntutan insuran.

2. Buku Promosi.

toneexcel.biz

Harga satu set buku promosi: RM40 (Mengandungi 20 buah buku promosi) + RM10 kos penghantaran : RM50

(Buku promosi inilah saya galakkan yang anda sebarkan sebanyak mungkin, kepada adik beradik, saudara mara, rakan2, jika mereka berminat biasanya mereka akan datang sendiri mencari anda).

Cara membelinya:
1. Anda boleh datang terus ke:

Branch Tone Excel di Petaling Jaya.
7-2, JALAN PJS 5/30, PUSAT PERDAGANGAN PJCC,
46000 PETALING JAYA, SELANGOR.
Tel: 013-448 2877

2. Anda boleh bank-in kan kemana2 akaun.

CIMB
7017409547 (Mazelan Abas)

MayBank
162526067564 (Mazelan Abas)

BSN
10126-29-00011530-9 (Mazelan Abas)

Bank Islam
03027020659627 (Nor Asiah Karib)

Selepas anda bank-in, sila hantarkan maklumat ke nombor 010-5232047 secara whatsapp. Maklumat yang perlu dihantar: Nama Penuh, alamat penghantaran, gambar slip bank in.

Kami akan menghantar menggunakan pos laju.

Contohnya:
Jika anda ingin beli 3 set simkad toneexcel dan 2 set buku promosi,
3 set simkad X RM110 = RM330
2 set buku promosi X 50 = RM100.
Anda bank in kan sebanyak RM430.
Mendapatkan Web-Replika PERCUMA
Untuk mendapatkan web replika percuma ToneExcel.biz ini, anda boleh memohon disini:
KLIK DISINI. Memohon Web Replika

Selepas itu ikuti arahan yang diberikan.